Quantcast

پرسش و پاسخ های مالیاتی – پیمانکاران بدانند

پرسش و پاسخ های مالیاتی – پیمانکاران بدانند

 

danestaniha

پرسش و پاسخ های مالیاتی – پیمانکاران بدانند

 

سوال : در مواردی که مالیات از قراردادهای پیمانکاری کسر ولی ایصال نمی‌گردد تکلیف پیمانکار چیست؟

ج – به نظر کارگروه بر اساس ماده ۱۰۴ قانون مذکور مکلفین در هر پرداخت به عنوان مالیات علی‌الحساب مودی می‌بایست ۵% مبالغ پرداختی را کسر و ظرف مدت سی‌ روز به حساب تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور واریز و رسید آن را به مودی تسلیم نمایند.
بر اساس مفاد ماده ۱۹۹ قانون مالیاتهای مستقیم هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ایصال مالیات مودیان دیگر می‌باشند در صورت تخلف از انجام وظایف مقرر علاوه بر مسئولیت تضامنی که با مودی در پرداخت مالیات خواهد داشت مشمول جریمه‌ای معادل ۲۰% مالیات پرداخت نشده نیز خواهد بود.
لذا عدم کسر مالیات و عدم پرداخت آن توسط مکلفین مانع از مطالبه مالیات بر درآمد از مودیان (دریافت کنندگان وجوه) نخواهد بود.

سوال : در مواردی که قراردادهای پیمانکاری خالص منعقد و کارفرما مالیات را بحساب هزینه منظور می‌نماید با توجه به اینکه پیمانکار خود اقدام به تصفیه مالیاتی می‌نماید آیا مالیات پرداختی تکراری نیست؟

چنانچه مقصود از سوال این باشد که مبلغ خالص قرارداد به پیمانکار پرداخت و ۵ درصد مالیات موضوع ماده ۱۰۴ از طرف کارفرما به نام پیمانکار به حساب سازمان مالیاتی واریز گردد و این مبلغ جزء هزینه کارفرما منظور شود و پیمانکار هم مالیات قرارداد خالص را بدون کسر ۵درصد مذکور پرداخت کرده باشد آیا این مالیات مضاعف نمی باشد.
ج- چون مالیات پرداختی توسط کارفرما به نام پیمانکار به حساب واریز گردیده باید با مالیات پرداخت شده جمع و از مالیات مورد مطالبه کسر و مازاد در صورتی که وجود داشته باشد مسترد گردد.

سوال : آیا هزینه حمل پرداختی طی بارنامه مشمول ۵% علی الحساب می باشد یا خیر؟

ج- هزینه حمل پرداختی اعم از این که به موجب بارنامه باشد یا نباشد مشمول کسر ۵% مالیات موضوع ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم خواهد بود لیکن به موجب بخشنامه ۱۹۸۲۳/۴۲۷۵-۲۱۱ مورخ ۱۱/۱۱/۸۴ سازمان امور مالیاتی کسر مالیات بابت هزینه حمل طی بارنامه که به رانندگان خودمالک وسایط نقلیه (اشخاص حقیقی) پرداخت می گردد منتفی است، ضمناً وجوهی که به موجب قرارداد بابت حمل و نقل به اشخاص حقیقی یا حقوقی پرداخت می گردد کماکان مشمول کسر مالیات موضوع ماده فوق الذکر می باشد.

سوال : آیا قراردادهای مقطوع پیمانکاری مشمول کسر ۵% می‌باشد یا خیر؟

ج – در هر صورت کارفرما مکلف به کسر و ایصال ۵% از مبلغ قرارداد می‌باشد.

سوال : آیا از پیش پرداخت به پیمانکاران می بایست مالیات کسر نمود؟

ج – در ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم در خصوص عدم کسر ۵% مالیات از پیش پرداختها در ارتباط با امور مصرحه در ماده مزبور حکمی وجود ندارد.

سوال : با توجه به کاهش نرخ مالیاتی در قانون جدید پیمانکاران پس از کسر علی الحساب مالیات پرداختی به سازمان امور مالیاتی، بستانکار می‌شوند که برگشت مازاد مالیات مشکلاتی را ایجاد کرده است آیا بهتر نیست نرخ مالیات علی الحساب کاهش داده شود؟

ج- نیاز به مجوز قانونی دارد.

سوال : در مورد شرکتهای انبوه ساز که پروژه­ های بلند مدت اجرا می‌کنند و آپارتمانها را نیز پیش فروش می‌نمایند محاسبه درآمد مشمول مالیات چگونه است آیا میتوان ذخیره مالیات را بر اساس مالیات نقل و انتقال قطعی ملک در حسابها ذخیره نمود و پس از پرداخت بعنوان پیش پرداخت مالیات قطعی تلقی نمود؟

ج – شرکتهای انبوه ساز در زمان شناخت درآمد طبق اصول و موازین حسابداری می بایست بابت مالیاتهای موضوع مواد ۵۹ و ۷۷ قانون مالیاتهای مستقیم در حسابها ذخیره منظور نمایند ضمناً انبوه سازان می توانند برابر مقررات تبصره ۱۰ ماده ۵۳ قانون مذکور اقدام نمایند.

سوال : در پیمانکاری های بلندمدت طبق استانداردهای حسابداری درآمد در هرسال مالی شناسایی می‌گردد از نظر مالیاتی چگونه باید عمل نمود؟
ج – درآمد پیمانکاری بر حسب پیشرفت کار شناسایی و مالیات طبق مقررات ماده ۱۰۵ محاسبه می گردد.

سوال : آیا عقد قرارداد جداگانه توسط پیمانکاران بابت تجهیزات و آماده سازی مشمول مالیات پیمانکاری است یا خیر؟

ج- شرکت ایرانی اعم از پیمانکار یا غیر آن برای هر قرارداد جداگانه بابت تجهیزات و آماده سازی طبق مقررات مواد ۱۰۴ ، ۱۰۵ و ۱۰۶ مشمول مالیات می باشند لیکن در مورد پیمانکاران خارجی با رعایت تبصره ۲ ماده ۱۰۷ تجهیزات و لوازم مشمول مالیات نخواهند بود.

سوال : با در نظر گرفتن عدم وجود کادر متخصص و حدنصاب هزینه های قابل قبول برای پیمانکاران خارجی رسیدگی مالیاتی آنها چگونه میبایست انجام شود آیا اعمال نرخ ۱۲% قانونی است؟

ج- نسبت به قراردادهای منعقده تا پایان سال ۱۳۸۱ ضریب ۱۲% مذکور در بند الف ماده ۱۰۷ و نسبت به قراردادهای منعقده از اول سال ۱۳۸۲ به بعد درامد مشمول مالیات از طریق رسیدگی به دفاتر(‌ طبق ماده ۱۰۶) تشخیص می گردد و در صورت علی الراس ضریب مربوط در جدول ضرایب مالیاتی اعمال خواهد شد.

پرسش و پاسخ های مالیاتی – پیمانکاران بدانند

سوال : در مواردی که مالیات از قراردادهای پیمانکاری کسر ولی ایصال نمی‌گردد تکلیف پیمانکار چیست؟

ج – به نظر کارگروه بر اساس ماده ۱۰۴ قانون مذکور مکلفین در هر پرداخت به عنوان مالیات علی‌الحساب مودی می‌بایست ۵% مبالغ پرداختی را کسر و ظرف مدت سی‌ روز به حساب تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور واریز و رسید آن را به مودی تسلیم نمایند.
بر اساس مفاد ماده ۱۹۹ قانون مالیاتهای مستقیم هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ایصال مالیات مودیان دیگر می‌باشند در صورت تخلف از انجام وظایف مقرر علاوه بر مسئولیت تضامنی که با مودی در پرداخت مالیات خواهد داشت مشمول جریمه‌ای معادل ۲۰% مالیات پرداخت نشده نیز خواهد بود.
لذا عدم کسر مالیات و عدم پرداخت آن توسط مکلفین مانع از مطالبه مالیات بر درآمد از مودیان (دریافت کنندگان وجوه) نخواهد بود.

سوال : در مواردی که قراردادهای پیمانکاری خالص منعقد و کارفرما مالیات را بحساب هزینه منظور می‌نماید با توجه به اینکه پیمانکار خود اقدام به تصفیه مالیاتی می‌نماید آیا مالیات پرداختی تکراری نیست؟

چنانچه مقصود از سوال این باشد که مبلغ خالص قرارداد به پیمانکار پرداخت و ۵ درصد مالیات موضوع ماده ۱۰۴ از طرف کارفرما به نام پیمانکار به حساب سازمان مالیاتی واریز گردد و این مبلغ جزء هزینه کارفرما منظور شود و پیمانکار هم مالیات قرارداد خالص را بدون کسر ۵درصد مذکور پرداخت کرده باشد آیا این مالیات مضاعف نمی باشد.
ج- چون مالیات پرداختی توسط کارفرما به نام پیمانکار به حساب واریز گردیده باید با مالیات پرداخت شده جمع و از مالیات مورد مطالبه کسر و مازاد در صورتی که وجود داشته باشد مسترد گردد.

سوال : آیا هزینه حمل پرداختی طی بارنامه مشمول ۵% علی الحساب می باشد یا خیر؟

ج- هزینه حمل پرداختی اعم از این که به موجب بارنامه باشد یا نباشد مشمول کسر ۵% مالیات موضوع ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم خواهد بود لیکن به موجب بخشنامه ۱۹۸۲۳/۴۲۷۵-۲۱۱ مورخ ۱۱/۱۱/۸۴ سازمان امور مالیاتی کسر مالیات بابت هزینه حمل طی بارنامه که به رانندگان خودمالک وسایط نقلیه (اشخاص حقیقی) پرداخت می گردد منتفی است، ضمناً وجوهی که به موجب قرارداد بابت حمل و نقل به اشخاص حقیقی یا حقوقی پرداخت می گردد کماکان مشمول کسر مالیات موضوع ماده فوق الذکر می باشد.

سوال : آیا قراردادهای مقطوع پیمانکاری مشمول کسر ۵% می‌باشد یا خیر؟

ج – در هر صورت کارفرما مکلف به کسر و ایصال ۵% از مبلغ قرارداد می‌باشد.

سوال : آیا از پیش پرداخت به پیمانکاران می بایست مالیات کسر نمود؟

ج – در ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم در خصوص عدم کسر ۵% مالیات از پیش پرداختها در ارتباط با امور مصرحه در ماده مزبور حکمی وجود ندارد.

سوال : با توجه به کاهش نرخ مالیاتی در قانون جدید پیمانکاران پس از کسر علی الحساب مالیات پرداختی به سازمان امور مالیاتی، بستانکار می‌شوند که برگشت مازاد مالیات مشکلاتی را ایجاد کرده است آیا بهتر نیست نرخ مالیات علی الحساب کاهش داده شود؟

ج- نیاز به مجوز قانونی دارد.

سوال : در مورد شرکتهای انبوه ساز که پروژه­ های بلند مدت اجرا می‌کنند و آپارتمانها را نیز پیش فروش می‌نمایند محاسبه درآمد مشمول مالیات چگونه است آیا میتوان ذخیره مالیات را بر اساس مالیات نقل و انتقال قطعی ملک در حسابها ذخیره نمود و پس از پرداخت بعنوان پیش پرداخت مالیات قطعی تلقی نمود؟

ج – شرکتهای انبوه ساز در زمان شناخت درآمد طبق اصول و موازین حسابداری می بایست بابت مالیاتهای موضوع مواد ۵۹ و ۷۷ قانون مالیاتهای مستقیم در حسابها ذخیره منظور نمایند ضمناً انبوه سازان می توانند برابر مقررات تبصره ۱۰ ماده ۵۳ قانون مذکور اقدام نمایند.

سوال : در پیمانکاری های بلندمدت طبق استانداردهای حسابداری درآمد در هرسال مالی شناسایی می‌گردد از نظر مالیاتی چگونه باید عمل نمود؟
ج – درآمد پیمانکاری بر حسب پیشرفت کار شناسایی و مالیات طبق مقررات ماده ۱۰۵ محاسبه می گردد.

سوال : آیا عقد قرارداد جداگانه توسط پیمانکاران بابت تجهیزات و آماده سازی مشمول مالیات پیمانکاری است یا خیر؟

ج- شرکت ایرانی اعم از پیمانکار یا غیر آن برای هر قرارداد جداگانه بابت تجهیزات و آماده سازی طبق مقررات مواد ۱۰۴ ، ۱۰۵ و ۱۰۶ مشمول مالیات می باشند لیکن در مورد پیمانکاران خارجی با رعایت تبصره ۲ ماده ۱۰۷ تجهیزات و لوازم مشمول مالیات نخواهند بود.

سوال : با در نظر گرفتن عدم وجود کادر متخصص و حدنصاب هزینه های قابل قبول برای پیمانکاران خارجی رسیدگی مالیاتی آنها چگونه میبایست انجام شود آیا اعمال نرخ ۱۲% قانونی است؟

ج- نسبت به قراردادهای منعقده تا پایان سال ۱۳۸۱ ضریب ۱۲% مذکور در بند الف ماده ۱۰۷ و نسبت به قراردادهای منعقده از اول سال ۱۳۸۲ به بعد درامد مشمول مالیات از طریق رسیدگی به دفاتر(‌ طبق ماده ۱۰۶) تشخیص می گردد و در صورت علی الراس ضریب مربوط در جدول ضرایب مالیاتی اعمال خواهد شد.

  ۹ نکته استاندارد درباره رد نشدن دفاتر قانونی

پرسش و پاسخ مالیاتی

پرسش۱: چنانچه ثبت عملیات فروردین ماه و تراز افتتاحیه قبل از تاریخ پلمپ دفاتر قانونی باشد آیا اشکالی دارد چنانچه شرکت ۱۰۰% متعلق به دولت باشد چه حکمی دارد؟
پاسخ: هرگونه ثبت عملیات در دفاتر بایستی بعد از پلمب دفاتر صورت گیرد و از این بابت تفاوتی بین شرکتهای دولتی و خصوصی وجود ندارد.
چنانچه عملیاتی در دفاتر پلمب شده به تاریخ قبل از پلمب ثبت گردد مشمول مقررات تاخیر ثبت و پلمب خواهد بود.

پرسش۲: آیا در مواردی که عملیات بطور کامل در دفاتر قانونی ثبت می­گردد ولی اسناد با کامپیوتر صادر می‌گردند مودی مکلف به تسلیم گزارش سه ماهه می‌باشد یا خیر؟
پاسخ: خیر زیرا سیستم به طور کامل مکانیزه نیست ضمن اینکه در آئین نامه تحریر دفاتر عنوان شده است مودیانی که از سیستم مکانیزه استفاده می نمایند حداقل بایستی ماهی یک بار خلاصه عملیات را در دفاتر روزنامه ثبت نمایند، بنابراین ثبت روزانه عملیات در دفاتر مشمول تسلیم گزارش موضوع قسمت اخیر ماده ۱۷ آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر دفاتر قانونی … نخواهد بود.

پرسش۳: چرا با وجود غیر کاربردی بودن دفاتر روزنامه و کل اقدامی برای مکانیزه و یکنواخت نمودن ثبت عملیات مالی به عمل نمی آید؟
پاسخ: هر چند عبارت غیرکاربردی بودن دارای مفهوم مشخص نمی باشد معهذا استفاده از دفاتر قانونی روزنامه و کل مادامی که قانون تجارت اصلاح نگردد الزامی خواهد بود.

پرسش۴: آیا اشتباه حسابداری که در خلال سال کشف نشده باقی بماند در سال بعد موجب رد دفاتر است؟
پاسخ: طبق تبصره ماده ۱۱ و بند ۱۰ ماده ۲۰ آئین نامه تنظیم دفاتر (تبصره ۲ ماده ۹۵) موجب رد دفاتر است ولی با استاندارد حسابداری و اصلاح اشتباهات مغایر است.

پرسش۵: در صورتی‌ که شرکت تراز سه ماهه را به سازمان امور مالیاتی ارائه نکرده باشد تکلیف حسابدار رسمی چیست؟
پاسخ: عدم ارسال خلاصه عملیات سه ماهه موضوع قسمت اخیر ماده ۱۷ آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر طبق قسمت اخیر بند ۱۲ ماده ۲۰ آئین نامه مزبور موجب رد دفاتر می باشد بنابراین در این گونه موارد حسابدار رسمی قبل از تهیه گزارش مالیاتی باید مراتب را در اجرای بند ۳ ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم به اداره مالیاتی مربوط اعلام نماید.

پرسش۶: عدم ثبت چه مواردی از اسناد حسابداری باتوجه به ماهیت حساب موجب رد دفاتر می­گردد؟
پاسخ: به موجب بند ۲ ماده ۲۰ آئین نامه نحوه تحریر دفاتر عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی در دفاتر به شرط احراز موجب رد دفاتر است.

پرسش۷: آیا اظهارنامه مالیاتی تعریف مشخصی دارد و آیا درج اسم به تنهایی در فرم مخصوص به معنی دادن اظهار نامه است؟
پاسخ: اظهار نامه مالیاتی برای منابع مختلف مالیاتی طبق نمونه‌ای می‌باشد که توسط سازمان امور مالیاتی تهیه و در دسترس قرار می گیرد.

پرسش۸: با توجه به مهلت ۴ماهه برای اصلاح حسابهای پایان سال، مودیان گزارش خلاصه عملیات سه ماهه خود را درچه زمانی باید ارسال نمایند؟
پاسخ: حداکثر تا دهم بعد از سه ماه آخر (شرکتهایی که پایان سال مالی آنها منطبق با سال شمسی است حداکثر تا دهم فروردین)

پرسش۹: آیا عدم ارائه اظهارنامه موجب سلب معافیت می‌گردد در صورت ارائه اظهارنامه و عدم ارائه صورتهای مالی و دفاتر چگونه باید برخورد شود؟
پاسخ: در کلیه مواردی که مودیان مکلف به نگهداری دفاتر قانونی می باشند به استناد تبصره ماده ۱۹۳ قانون مالیاتهای مستقیم عدم تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و سود و زیان در دوره معافیت، مانع از برخورداری از معافیت مقرر در آن سال خواهد بود. لکن عدم ارائه صورتهای مالی با وجود تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب تشخیص مالیات به طور علی الراس خواهد شد که در این صورت علاوه بر پرداخت مالیات بابت عدم تسلیم صورتهای مالی در موعد مقرر مشمول جریمه معادل ۲۰ درصد مالیات می باشد و چنانچه دفاتر خود را برای رسیدگی ارائه ندهد باید معادل ۲۰ درصد دیگر جریمه بابت عدم ارائه دفاتر پرداخت کند.

 

منبع: جامعه حسابداران رسمی ایران

چند پرسش و پاسخ مهم مالیاتی

پرسش ۱:
مالیات حقوق شرکتهای ساختمانی که دستمزد کارگر و بنا را بطور مقطوع پرداخت و مالیات کسر نمی گردد و صورتی نیز ارسال نمی دارند چگونه محاسبه می­گردد. دررسیدگی به این شرکتها چه گونه باید رفتار کرد؟
پاسخ: چنانچه انجام کار مشخص به شخص یا اشخاص در قبال مبلغ معین واگذار گردد که اشخاص مزبور به تنهایی یا با به کارگیری دیگران این کار را انجام دهند موضوع از امور مصرح در ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم بوده و پرداخت کننده مکلف است در هر پرداخت ۵% آن را طبق مقررات ماده مزبور کسر و پرداخت نماید. در مواردی که افراد روزانه یا ماهانه برای کارفرما کار انجام داده و دستمزد روزانه یا ماهانه دریافت کنند موضوع مشمول مالیات حقوق می باشد.

پرسش ۲:
چرا از پاداش هیئت مدیره یکبار ۲۵% مالیات کسر میشود و یکبار ۱۰% مگر این پرداخت بابت یک موضوع نیست آیا اینکه دهنده وجه شرکت باشد یا سهامدار تفاوتی ندارد؟
پاسخ: نرخ ۲۵% مربوط به مالیات بردرآمد شرکتها است و ارتباطی به درآمد اعضای هیات مدیره ندارد چون اعضای هیات مدیره از محل سود تقسیم شده یا از منابع دیگر شرکت وجوهی تحت عنوان پاداش دریافت دارند این مبلغ درآمد آنها بوده و طبق مقررات مربوط مشمول مالیات بردرآمد حقوق می باشد و ضمناً ۱۰ درصدی که در سوال مطرح شده مالیات قطعی پاداش هیات مدیره نبوده و درمواردی که دریافتی اعضای هیات مدیره مشمول مقررات تبصره ذیل ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم باشد در این صورت تا مبلغ ۴۲ میلیون ریال به نرخ ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن مشمول نرخ های مزبور در ماده ۱۳۱ خواهد بود.

پرسش ۳:
در صورت پرداخت سود (پاداش) از محل سود وزیان سنواتی به مدیران که مالیات آن قبلا پرداخت شده آیا مدیران مشمول مالیات هستند یا خیر؟
پاسخ: دریافتی مدیران از هر محلی که باشد طبق مقررات مشمول مالیات است.

پرسش ۴ :
بر اساس ماده ۸۵ قانون مالیات های مستقیم آیا در مورد مالیات حقوق شرکتهای تعاونی و خصوصی تفاوتی وجود دارد؟
پاسخ: نرخ مالیات بر درآمد حقوق برای کلیه کارکنان شرکتهای تعاونی و شرکتهای خصوصی یکسان می باشد.

پرسش ۵:
آیا هزینه مرخصی استفاده نشده کارکنان قابل قبول است یا خیر؟
پاسخ: هزینه مرخصی استفاده نشده کارکنان همان حقوق و مزد اصلی است که طبق بند الف ماده ۱۴۸ قابل قبول می باشد.

پرسش ۶:
آیا پرداخت مزایای پایان خدمت بیش از یک ماه قابل قبول است؟
پاسخ: به استناد جزء د بند ۲ ماده ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم پرداخت مزایای پایان خدمت کارکنان طبق مقررات استخدامی موسسه قابل قبول است لیکن ذخیره مزایای پایان خدمت به استناد جزء و بند ۲ ماده ۱۴۸ قانون مذکور بیش از یک ماه قابل قبول نخواهد بود.

پرسش ۷:
آیا پاداش اعضاء موظف هیئت مدیره طبق تصویب هیئت مدیره جزء هزینه های قابل قبول است؟
پاسخ: پاداش اعضاء موظف هیات مدیره در صورت تفویض اختیار از جانب مجمع عمومی به هیئت مدیره طبق جزء ب بند ۲ ماده ۱۴۸ قابل قبول است.

 

در اینجا به‌علت اینکه مالیات قطعى و واقعى پیمانکار از ۵/۵% پرداختى به او کمتر است لذا همان ۵/۵% وصول مى‌گردد.

 

نحوه محاسبه مالیات پیمانکار در پرداخت دوم به او عبارت است از:

 

على‌الحساب مالیاتى مقرر در ماده ۷۶ مصوب اسفند ۱۳۴۵ نسبت به کل وجه پرداختى

 

۲،۲۰۰،۰۰۰ = %۵/۵ × (۳۰،۰۰۰،۰۰۰ + ۱۰،۰۰۰،۰۰۰)
مجموع وجوهى که به پیمانکار در یک سال مالیاتى پرداخت شده
۴۰،۰۰۰،۰۰۰ = ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ + ۳۰،۰۰۰،۰۰۰
درآمد مشمول مالیات پیمانکار به‌شرح ماده ۷۹ مصوب اسفندماه ۱۳۵۱
۳،۲۰۰،۰۰۰ = %۸ × ۴۰،۰۰۰،۰۰۰
مالیات متعلق به این درآمد به نرخ ماده ۱۳۴                            ۷۳۲،۰۰۰ نرخ ماده ۱۳۴ ۳،۲۰۰،۰۰۰
مالیات قطعى و واقعى پیمانکار
۲،۳۳۲،۰۰۰ = (%۴ × ۴۰،۰۰۰،۰۰۰) + ۷۳۲،۰۰۰

 

چون مالیات قطعى مزبور از مجموع على‌الحساب‌هاى موضوع ماده ۷۶ بیشتر است لذا مابه‌التفاوت آن از مالیاتى که قبلاً از او وصول گردیده بابت مالیات آخرین پرداخت از پیمانکار وصول مى‌شود.

 

مالیاتى که از آخرین پرداخت به پیمانکار باید کسر و واریز شود
۱،۷۸۲،۰۰۰ = ۵۵۰،۰۰۰ ـ ۲،۳۳۵،۰۰۰

 

اگر وجوه یاد شده بابت انجام قسمتى از قرارداد دست اول که پیشنهاد آن بعد از سال ۱۳۵۲ رسیده به پیمانکار دست دوم مقیم خارج پرداخت شود در این‌صورت به حکم تبصره ماده ۷۶ ۵/۵% على‌الحساب مقرر در متن ماده مزبور وصول نخواهد شد ولى از نظر محاسبه مالیات به‌شرح ماده ۷۹ عمل مى‌شود یعنى با اعمال ضریب ۸% بر روى مجموع دریافتى‌هاى سالیانه پیمانکار درآمد مشمول مالیات پیمانکار را تعیین مى‌کنیم و سپس به نرخ‌هاى مذکور در ماده ۱۳۴ مالیات او به‌دست مى‌آید.

 

طرز محاسبه مالیات پیمانکار در پرداخت اول۸۰۰،۰۰۰ = %۸ × ۱۰،۰۰۰،۰۰۰
مالیات پیمانکار در پرداخت اول۱۳۶،۰۰۰ نرخ ماده ۱۳۴ ۸۰۰،۰۰۰

مالیات پیمانکار در پرداخت دوم به این شرح مى‌باشد:

کل وجوه پرداختى در یک سال مالیاتى

۴۰،۰۰۰،۰۰۰ = ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ + ۳۰،۰۰۰،۰۰۰

درآمد مشمول مالیات مؤدى به‌شرح ماده ۷۹ مصوب اسفند ۱۳۵۱
۳،۲۰۰،۰۰۰ = %۸ × ۴۰،۰۰۰،۰۰۰
مالیات پیمانکار به نرخ ماده ۱۳۴۷۳۲،۰۰۰ نرخ ماده ۱۳۴ ۳،۲۰۰،۰۰۰

 

مابه‌التفاوت مالیات اخیر و آنچه که قبلاً از او کسر شده مالیات متعلق به پرداخت دوم مى‌باشد که مى‌بایست از پیمانکار کسر و واریز شود.

 

مالیات پرداخت دوم۵۹۶،۰۰۰ = ۱۳۶،۰۰۰ ـ ۷۳۲،۰۰۰

 

ج ـ اگر پیمانکارى خارجى موردنظر در یکسال مالیاتى بابت انجام قراردادهاى از نوع مذکور در بندهاى ”الف“ و ”ب“ وجوهى دریافت دارد در این‌‌صورت نحوه محاسبه مالیات مزبور با این تفاوت که براى تعیین مالیات واقعى و قطعى پیمانکار ابتدا بایستى مجموع درآمد مشمول مالیات پیمانکار ناشى از هریک از قراردادها را محاسبه و مالیات آن را به نرخ ماده ۱۳۴تعیین و سپس حسب مورد ۲۵/۱% و ۵/۲% و ۴% از وجوه پرداختى که بدهى قطعى وسیله پیمانکار است را به ترتیب بابت قراردادهاى مذکور در بندهاى ”الف“ و ”ب“ به آن اضافه مى‌نمائیم.

 

براى مثال اگر رقم به‌دست آمده که مالیات قطعى و واقعى پیمانکار است از مالیات على‌الحساب‌هاى دریافتى او بیشتر بود رقم مزبور و در غیر این‌صورت نسبت به وصول على‌الحساب‌هاى متعلق اکتفاء مى‌شود.

 

براى مثال اگر پیمانکار مقیم خارج در شهریورماه ۱۳۵۶ براى انجام قرارداد دست اول از نوع بند ”الف“ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و براى اجراء قرارداد دست اول از نوع مقرر در بند ”ب“ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال از یک کارفرما دریافت نموده باشد در این حالت مالیات او به این شرح محاسبه مى‌شود:

 

على‌الحساب مربوط به قرارداد نوع ”الف“ موضوع ماده ۷۶ قانون مصوب ۱۳۴۵
۵۰۰،۰۰۰= %۵ × ۱۰،۰۰۰،۰۰۰
درآمد مشمول مالیات مربوط به قرارداد نوع ”الف“ موضوع ماده ۷۹ قانون مصوب ۱۳۴۵
۱،۲۰۰،۰۰۰ = %۱۲ × ۱۰،۰۰۰،۰۰۰
على‌الحساب مربوط به قرارداد نوع ”ب“ موضوع ماده ۷۶ مصوب ۱۳۵۱
۱،۱۰۰،۰۰۰ = %۵/۵ × ۲۰،۰۰۰،۰۰۰
درآمد مشمول مالیات مربوط به قرارداد نوع ”ب“ موضوع ماده ۷۹ مصوب ۱۳۵۱
۱،۶۰۰،۰۰۰ = %۸ × ۲۰،۰۰۰،۰۰۰
مجموع درآمد مشمول مالیات پیمانکار ناشى از انجام هر دو قرارداد
۲،۸۰۰،۰۰۰ = ۱،۲۰۰،۰۰۰ + ۱،۶۰۰،۰۰۰
مالیات متعلق به درآمد فوق به‌شرح ماده ۱۳۴
نرخ ماده ۱۳۴ ۲،۸۰۰،۰۰۰
مالیات قطعى و واقعى پیمانکار
۱،۶۷۸،۰۰۰ = (%۴ × ۲۰،۰۰۰،۰۰۰) + (۵/۲% × ۱۰،۰۰۰،۰۰۰) + ۶۲۸،۰۰۰
مالیات متعلق به درآمد فوق به‌شرح ماده ۱۳۴
نرخ ماده ۱۳۴ ۲،۸۰۰،۰۰۰
جمع على‌الحساب‌هاى متعلق به هر دو قرارداد
۱،۶۰۰،۰۰۰ = ۵۰۰،۰۰۰ + ۱،۱۰۰،۰۰۰

 

چون مالیات قطعى و واقعى پیمانکار از جمع على‌الحساب‌هاى متعلق به دو قرارداد بیشتر است لذا مالیات محاسبه‌شده به‌شرح فوق به‌عنوان مالیات قطعى از پیمانکار کسر خواهد شد.

 

بنا به مراتب فوق‌ کارفرمایان موضوع ماده ۷۶ و تبصره آن مکلف خواهند بود مالیات پیمانکاران مقیم خارج طرف قرارداد خود را حسب مورد با توجه به یکى از موارد سه‌گانه اشاره‌شده در فوق به‌انضمام مالیات‌هاى اضافى موضوع مواد ۱۶۶ و ۱۶۷ قانون مالیات‌هاى مستقیم (که البته مالیات موضوع این مواد از مأخذ درآمد مشمول مالیات در هر پرداخت به‌طور جداگانه محاسبه خواهد شد) در هر پرداخت کسر و واریز نمایند و در صورت عدم اجراء مفاد این بخشنامه که با استفاده از اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۵۲ صادر گردیده است برابر ماده ۱۵۴ قانون مالیات‌هاى مستقیم و سایر مقررات مربوط به آنان رفتار خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده افزایش نمی‌یابد و همچنین در پیش‌نویس بودجه سال آینده کشور پیش‌بینی رشد مالیات‌ها از پیش‌بینی رشد مالیات‌های امسال کمتر است.

علی عسکری در مورد سیاست‌های مالیاتی در بودجه ۱۳۹۵ تاکید کرد: قرار نیست نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آتی افزایش یابد. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در عین حال بیان کرد: در پیش‌نویس بودجه سال آینده کشور پیش‌بینی رشد مالیات‌ها از پیش‌بینی رشد مالیات‌های امسال کمتر است.

وی اظهار کرد: تاکنون که حدود هشت ماه از سال می‌گذرد ۸۳ درصد اهداف مالیاتی بودجه محقق شده که نشانگر آن است که سازمان براساس نبض اقتصاد مالیات دریافت کرده است.

علی طیب‌نیا در بیست و دومین همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه منابع مالی که در صنعت بیمه تجهیز می‌شود به رشد اقتصادی و تشکیل سرمایه کمک می‌کند، اظهار داشت: مدیریت صحیح صنعت بیمه می‌تواند امنیت لازم برای فعالیت‌های اقتصادی و رفاه اجتماعی به وجود بیاورد و اگر مقایسه‌ای بین رشد صنعت بیمه در ایران و سایر کشورها داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که با وجود رشد صنعت در سال‌های اخیر هنوز با مقیاس‌های جهانی فاصله داریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سهم بیمه‌ها در درآمد جهانی ۶.۲ شده است، گفت: سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی ایران ۱.۹ درصد است که نشان‌دهنده شکاف بزرگ بین رشد صنعت بیمه ایران و جهان است.

وی ادامه داد: شاخص بیمه‌های زندگی در ایران ۰.۲ درصد و در جهان ۳.۷ درصد است، علائم عدم توسعه صنعت بیمه در کشور است، اما نکته دیگری که می‌توان استنباط کرد این است که ظرفیت‌های زیادی پیش روی صنعت بیمه ایران وجود دارد و در صورت بکارگیری مناسب ظرفیت‌ها می‌توانیم رشد قابل توجهی در صنعت بیمه بوجود آوریم.

به گفته وی باید بیمه طرح‌های عمرانی، تسهیلات بانکی و طرح‌های نفتی انجام شود که با این کار در مدت کوتاهی سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.

طیب‌نیا با اشاره به چالش‌های صنعت بیمه گفت: اولین چالش پیچیدگی‌های بازار از وضعیت انحصار به وضعیت رقابتی است. با اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قدم‌های بزرگی برای رفع انحصار برداشته شد و چندین شرکت بیمه دولتی به بخش خصوصی واگذار شد اما هنوز با شرایط رقابتی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در شرایط رقابتی خدمات ارزان ارائه می‌شود، افزود: بیمه مرکزی قرار بود و قرار است فعالیت‌های تصدی‌گری فاصله بگیرد. اگرچه قدم‌های موثری در این سالها برداشته شده اما همچنان باید اقداماتی برای رسیدن بیمه مرکزی به جایگاه اصلی خود انجام شود.

وزیر اقتصاد همچنین به بیمه ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت هنوز نتوانسته در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد. اگر قرار است این شرکت دولتی بماند باید در حوزه‌هایی متمرکز شود که سایر حوزه‌های خصوصی تمایلی به فعالیت در آن بخش ندارند.

به گفته طیب‌نیا اصلاحات در ۳ رکن نهاد ناظر، شرکت بیمه دولتی و شرکت‌های خصوصی باید به گونه‌ای طراحی شود که شاهد بازار رقابتی کارآمد در صنعت بیمه باشیم.

وزیر اقتصاد یکی از دلایل پایین بودن سهم بیمه‌های زندگی از پرتفوی صنعت بیمه را تورم بالا در سال‌های گذشته دانست و تصریح کرد: همانطور که تورم چیزی جز زیان برای اقتصاد ندارد، برای صنعت بیمه هم زیان‌بار بوده است طوریکه آثار مثبت بیمه زندگی در تورم از بین می‌رود.

وی با اشاره به روند نزولی نرخ تورم در ۲ سال اخیر، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در آذرماه و حداکثر دی‌ماه تک رقمی خواهد شد و این شرایط یکی از موانع توسعه بیمه‌های زندگی را رفع می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی دیگر از چالش‌های صنعت بیمه را پرداخت مالیات و عوارض دانست و گفت: متاسفانه نه تنها در صنعت بیمه مالیات بخصوص مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود بلکه عوارض متعددی مازاد بر مالیات هم اخذ می‌شود به طوری که حدود ۴۰ درصد درآمد حق بیمه‌ها به عنوان مالیات پرداخت می‌شود. وی با تاکید بر اینکه باید به سمت حذف مالیات و مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه برویم، گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس تقدیم شده است که در آن حذف مالیات شرکت‌های بیمه قید شده است.

طیب‌نیا گفت: حذف این موارد کمک قابل توجهی برای شرکت‌های بیمه قید شده است. حذف این عوارض کمک قابل توجهی به کاهش بهای خدمات شرکت‌های بیمه خواهد کرد.

منبع»فارس

پرسش۱: چنانچه ثبت عملیات فروردین ماه و تراز افتتاحیه قبل از تاریخ پلمپ دفاتر قانونی باشد آیا اشکالی دارد چنانچه شرکت ۱۰۰% متعلق به دولت باشد چه حکمی دارد؟
پاسخ: هرگونه ثبت عملیات در دفاتر بایستی بعد از پلمب دفاتر صورت گیرد و از این بابت تفاوتی بین شرکتهای دولتی و خصوصی وجود ندارد.
چنانچه عملیاتی در دفاتر پلمب شده به تاریخ قبل از پلمب ثبت گردد مشمول مقررات تاخیر ثبت و پلمب خواهد بود.

پرسش۲: آیا در مواردی که عملیات بطور کامل در دفاتر قانونی ثبت می­گردد ولی اسناد با کامپیوتر صادر می‌گردند مودی مکلف به تسلیم گزارش سه ماهه می‌باشد یا خیر؟
پاسخ: خیر زیرا سیستم به طور کامل مکانیزه نیست ضمن اینکه در آئین نامه تحریر دفاتر عنوان شده است مودیانی که از سیستم مکانیزه استفاده می نمایند حداقل بایستی ماهی یک بار خلاصه عملیات را در دفاتر روزنامه ثبت نمایند، بنابراین ثبت روزانه عملیات در دفاتر مشمول تسلیم گزارش موضوع قسمت اخیر ماده ۱۷ آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر دفاتر قانونی … نخواهد بود.

پرسش۳: چرا با وجود غیر کاربردی بودن دفاتر روزنامه و کل اقدامی برای مکانیزه و یکنواخت نمودن ثبت عملیات مالی به عمل نمی آید؟
پاسخ: هر چند عبارت غیرکاربردی بودن دارای مفهوم مشخص نمی باشد معهذا استفاده از دفاتر قانونی روزنامه و کل مادامی که قانون تجارت اصلاح نگردد الزامی خواهد بود.

پرسش۴: آیا اشتباه حسابداری که در خلال سال کشف نشده باقی بماند در سال بعد موجب رد دفاتر است؟
پاسخ: طبق تبصره ماده ۱۱ و بند ۱۰ ماده ۲۰ آئین نامه تنظیم دفاتر (تبصره ۲ ماده ۹۵) موجب رد دفاتر است ولی با استاندارد حسابداری و اصلاح اشتباهات مغایر است.

پرسش۵: در صورتی‌ که شرکت تراز سه ماهه را به سازمان امور مالیاتی ارائه نکرده باشد تکلیف حسابدار رسمی چیست؟
پاسخ: عدم ارسال خلاصه عملیات سه ماهه موضوع قسمت اخیر ماده ۱۷ آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر طبق قسمت اخیر بند ۱۲ ماده ۲۰ آئین نامه مزبور موجب رد دفاتر می باشد بنابراین در این گونه موارد حسابدار رسمی قبل از تهیه گزارش مالیاتی باید مراتب را در اجرای بند ۳ ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم به اداره مالیاتی مربوط اعلام نماید.

پرسش۶: عدم ثبت چه مواردی از اسناد حسابداری باتوجه به ماهیت حساب موجب رد دفاتر می­گردد؟
پاسخ: به موجب بند ۲ ماده ۲۰ آئین نامه نحوه تحریر دفاتر عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی در دفاتر به شرط احراز موجب رد دفاتر است.

پرسش۷: آیا اظهارنامه مالیاتی تعریف مشخصی دارد و آیا درج اسم به تنهایی در فرم مخصوص به معنی دادن اظهار نامه است؟
پاسخ: اظهار نامه مالیاتی برای منابع مختلف مالیاتی طبق نمونه‌ای می‌باشد که توسط سازمان امور مالیاتی تهیه و در دسترس قرار می گیرد.

پرسش۸: با توجه به مهلت ۴ماهه برای اصلاح حسابهای پایان سال، مودیان گزارش خلاصه عملیات سه ماهه خود را درچه زمانی باید ارسال نمایند؟
پاسخ: حداکثر تا دهم بعد از سه ماه آخر (شرکتهایی که پایان سال مالی آنها منطبق با سال شمسی است حداکثر تا دهم فروردین)

پرسش۹: آیا عدم ارائه اظهارنامه موجب سلب معافیت می‌گردد در صورت ارائه اظهارنامه و عدم ارائه صورتهای مالی و دفاتر چگونه باید برخورد شود؟
پاسخ: در کلیه مواردی که مودیان مکلف به نگهداری دفاتر قانونی می باشند به استناد تبصره ماده ۱۹۳ قانون مالیاتهای مستقیم عدم تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و سود و زیان در دوره معافیت، مانع از برخورداری از معافیت مقرر در آن سال خواهد بود. لکن عدم ارائه صورتهای مالی با وجود تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب تشخیص مالیات به طور علی الراس خواهد شد که در این صورت علاوه بر پرداخت مالیات بابت عدم تسلیم صورتهای مالی در موعد مقرر مشمول جریمه معادل ۲۰ درصد مالیات می باشد و چنانچه دفاتر خود را برای رسیدگی ارائه ندهد باید معادل ۲۰ درصد دیگر جریمه بابت عدم ارائه دفاتر پرداخت کند.

 

منبع: جامعه حسابداران رسمی ایران

 

  ۹ نکته استاندارد درباره رد نشدن دفاتر قانونی

پرسش و پاسخ مالیاتی

پرسش۱: چنانچه ثبت عملیات فروردین ماه و تراز افتتاحیه قبل از تاریخ پلمپ دفاتر قانونی باشد آیا اشکالی دارد چنانچه شرکت ۱۰۰% متعلق به دولت باشد چه حکمی دارد؟
پاسخ: هرگونه ثبت عملیات در دفاتر بایستی بعد از پلمب دفاتر صورت گیرد و از این بابت تفاوتی بین شرکتهای دولتی و خصوصی وجود ندارد.
چنانچه عملیاتی در دفاتر پلمب شده به تاریخ قبل از پلمب ثبت گردد مشمول مقررات تاخیر ثبت و پلمب خواهد بود.

پرسش۲: آیا در مواردی که عملیات بطور کامل در دفاتر قانونی ثبت می­گردد ولی اسناد با کامپیوتر صادر می‌گردند مودی مکلف به تسلیم گزارش سه ماهه می‌باشد یا خیر؟
پاسخ: خیر زیرا سیستم به طور کامل مکانیزه نیست ضمن اینکه در آئین نامه تحریر دفاتر عنوان شده است مودیانی که از سیستم مکانیزه استفاده می نمایند حداقل بایستی ماهی یک بار خلاصه عملیات را در دفاتر روزنامه ثبت نمایند، بنابراین ثبت روزانه عملیات در دفاتر مشمول تسلیم گزارش موضوع قسمت اخیر ماده ۱۷ آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر دفاتر قانونی … نخواهد بود.

پرسش۳: چرا با وجود غیر کاربردی بودن دفاتر روزنامه و کل اقدامی برای مکانیزه و یکنواخت نمودن ثبت عملیات مالی به عمل نمی آید؟
پاسخ: هر چند عبارت غیرکاربردی بودن دارای مفهوم مشخص نمی باشد معهذا استفاده از دفاتر قانونی روزنامه و کل مادامی که قانون تجارت اصلاح نگردد الزامی خواهد بود.

پرسش۴: آیا اشتباه حسابداری که در خلال سال کشف نشده باقی بماند در سال بعد موجب رد دفاتر است؟
پاسخ: طبق تبصره ماده ۱۱ و بند ۱۰ ماده ۲۰ آئین نامه تنظیم دفاتر (تبصره ۲ ماده ۹۵) موجب رد دفاتر است ولی با استاندارد حسابداری و اصلاح اشتباهات مغایر است.

پرسش۵: در صورتی‌ که شرکت تراز سه ماهه را به سازمان امور مالیاتی ارائه نکرده باشد تکلیف حسابدار رسمی چیست؟
پاسخ: عدم ارسال خلاصه عملیات سه ماهه موضوع قسمت اخیر ماده ۱۷ آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر طبق قسمت اخیر بند ۱۲ ماده ۲۰ آئین نامه مزبور موجب رد دفاتر می باشد بنابراین در این گونه موارد حسابدار رسمی قبل از تهیه گزارش مالیاتی باید مراتب را در اجرای بند ۳ ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم به اداره مالیاتی مربوط اعلام نماید.

پرسش۶: عدم ثبت چه مواردی از اسناد حسابداری باتوجه به ماهیت حساب موجب رد دفاتر می­گردد؟
پاسخ: به موجب بند ۲ ماده ۲۰ آئین نامه نحوه تحریر دفاتر عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی در دفاتر به شرط احراز موجب رد دفاتر است.

پرسش۷: آیا اظهارنامه مالیاتی تعریف مشخصی دارد و آیا درج اسم به تنهایی در فرم مخصوص به معنی دادن اظهار نامه است؟
پاسخ: اظهار نامه مالیاتی برای منابع مختلف مالیاتی طبق نمونه‌ای می‌باشد که توسط سازمان امور مالیاتی تهیه و در دسترس قرار می گیرد.

پرسش۸: با توجه به مهلت ۴ماهه برای اصلاح حسابهای پایان سال، مودیان گزارش خلاصه عملیات سه ماهه خود را درچه زمانی باید ارسال نمایند؟
پاسخ: حداکثر تا دهم بعد از سه ماه آخر (شرکتهایی که پایان سال مالی آنها منطبق با سال شمسی است حداکثر تا دهم فروردین)

پرسش۹: آیا عدم ارائه اظهارنامه موجب سلب معافیت می‌گردد در صورت ارائه اظهارنامه و عدم ارائه صورتهای مالی و دفاتر چگونه باید برخورد شود؟
<

4 نظر

  1. BHWBHW:

    What a information of un-ambiguity and preserveness of precious familiarity concerning unexpected feelings.

  2. BHWBHW:

    My spouse and I stumbled over here by a different web address and thought I should check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to looking over your web page repeatedly.

  3. manicuremanicure:

    Hi, i believe that i saw you visited my site so i got here to go back the want?.I&#039;m attempting to find issues to improve my web site!I suppose its adequate to make use of some of your ideas!!

  4. manicuremanicure:

    Hey there! Quick question that&#039;s completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when viewing from my iphone 4. I&#039;m trying to find a theme or plugin that might be able to resolve this problem. If you have any suggestions, please share. Thanks!


Addurl.nu
Web Analytics <meta property="og:title" content="موسسه حسابداری و حسابرسی دیاکو"> <meta property="og:description" content="موسسه دیاکو در راستای کمک به شرکتها در جهت تحقق اهداف تشکیل و رسالت خود را تا امروز به نحو مطلوب ادا نموده است و خدمات مالی و حسابداری را با هدف ارتقاء کیفیت خدمات مالی و جلب رضایت مشتریان ارائه می‌کند. "> <meta property="og:site_name" content="Iran StopSpam"> <meta property="og:image" content="http://stopspam.ir/styles/img/ss.png" />